Wednesday, January 23, 2013

ANIMASI- KOLEKSI USOP SONTORIAN (1996)

INFO
Usop Sontorian ialah siri animasi Malaysia yang pertama. Siri kartun tersebut direka oleh Ujang bersama Kamn Ismail dan diterbitkan oleh Kharisma Pictures Sdn. Bhd. 1993-1996

PLOT
Usop Sontorian mengisahkan tentang seorang kanak-kanak yang bernama Usop yang tinggal di Kampung Parit Sonto yang terletak tidak jauh dari pekan Ayer Hitam, Johor. Dia tinggal bersama ibu bapanya dan merupakan anak yang bongsu dalam keluarga. Kakaknya gemar menyuruhnya ke kedai runcit membeli asam boi manakala abangnya pula gemar berbasikal keliling kampung untuk mencari Usop. Usop mempunyai beberapa orang kawan sekampung sepeti Abu, Dol, Ah Kim, Vellu dan Singh. Dia juga memiliki seekor ayam yang selebet bernama Selebet.
Siri Usop Sontorian telah dihasilkan sebanyak 49 episod antaranya: Lari Dari Rumah, Kawan Baru, Peminat Setia, Dol Pindah, Main Gitar, Pendekar, Bermain Rakit, Berkhemah, Selebet, Olahragawan, Ketua Kelas, Misi Mustahil, Abu Oh Abu, Kartini, Anak Gajah, Budin Ke KL, Sayang Kak Kiah, Dunia Air, Merdeka dan lain lain.


7. Abu Oh Abu
BhgI :http://www.mediafire.com/?odm4lj26sy3k6d2
BhgII:http://www.mediafire.com/?5zcvynbcauk65qh

 8. Basikal Tua
BhgI :http://www.mediafire.com/?n3q77fooq4jji69
BhgII :http://www.mediafire.com/?kh1ocwi6n4watfv
BhgIII:http://www.mediafire.com/?5hka3vqnn30rc49

9. Berkemah
BhgI :http://www.mediafire.com/?281bn4yijubz4ud
BhgII :http://www.mediafire.com/?w88rrs4mdcqbf72
BhgIII:http://www.mediafire.com/?ww437psog9uposi

KALAU MINTA PASSWORD: koleksimelayuterbaik

No comments:

Post a Comment